Jak promować stronę www w wyszukiwarce Google?

jak promować stronę wwwTrudno liczyć na spektakularny sukces, jeśli firma nie jest obecna w Internecie, nie powinno więc dziwić to, że SEO definiowane także jako optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek internetowych cieszy się tak dużą popularnością. Osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania zwiększa ruch na stronie, przyczynia się przy tym do wzrostu zainteresowania tak ze strony potencjalnych klientów, jak i kontrahentów. Zdecydowana większość użytkowników Internetu analizuje zasoby sieci wykorzystując w tym celu wyszukiwarki, a jedną z najpopularniejszych jest Google. Szacuje się, że korzysta z niej nawet 90 procent internautów, trudno więc dziwić się, że osoby zajmujące się pozycjonowaniem starają się zaistnieć przede wszystkim na jej kolejnych stronach.

Nie jest to wcale proste, szacuje się bowiem, że Google oceniając stronę www bierze pod uwagę od 100 do 200 różnych kryterium. Co gorsza, liczba ta nie tylko nie jest stała, ale również poddaje się ją nieustannym modyfikacjom tak, aby kolejne wyniki wyszukiwania były coraz bardziej wartościowe i satysfakcjonujące. Już na wstępie wypada podkreślić, że dla Google duże znaczenie ma adres URL i tekst w nim zawarty, analiza tekstu umieszczonego na stronie odbywa się zaś pod kątem wykorzystywanych w nim stron kluczowych.

jak promować swoją stronęCo ciekawe, wyszukiwarka nie koncentruje się wcale na tekście w tej jego postaci, która jest widoczna dla użytkownika, znacznie bardziej wartościowy jest bowiem dla niej kod źródłowy. Wpływ na optymalizację ma też sposób formatowania tekstu, w tym zwłaszcza nagłówki oraz ich zawartość, osoba, która liczy na duże zainteresowanie swoją witryną nie powinna jednak zapominać i o linkach przychodzących. Jeśli strona jest polecana w wielu miejscach może to sugerować, że jest wartościowa, choć coraz większą wagę przywiązuje się już nie tylko do ilości, ale i jakości wspomnianych poleceń. Od lat zwraca się też uwagę na znaczenie unikatowości zawartości strony. Tu liczy się zresztą zarówno forma, jak i treść, Google ignoruje bowiem duplikaty z żelazną konsekwencją. Promując się nie powinno się zapomnieć i o tym, że zbyt duże zdjęcia wcale nie są mile widziane.