Nowe wyzwania Content Marketingu

dobry content marketingContent marketing w SEO to gałąź rozwijająca się wyjątkowo dynamicznie, zainteresowanie, jakie wzbudza nie stanowi przy tym większego zaskoczenia. Nie od dziś wiadomo, że treść ma ogromne znaczenie dla pozycji strony w Internecie, w drugim dziesięcioleciu dwudziestego pierwszego wieku spojrzenie na nią jest przy tym nieco inne niż kiedykolwiek do tej pory. Owszem, doceniamy argument ilościowy, zwracamy jednak uwagę i na znaczenie, jakie ma jakość tego, co znajduje się w serwisie internetowym. Coraz częściej dostrzegamy przy tym, że fikcyjne strony kategorii w sklepie i treści powielane w Internecie tylko po to, aby generować nowe podstrony wcale nie są bardziej opłacalne niż dobry tekst. Okazuje się zresztą, że napisanie tego ostatniego nie jest wcale trudne, choć warto wiedzieć, czym interesują się odbiorcy treści i same wyszukiwarki internetowe. Po czym rozpoznać wartościowy tekst? Wyznaczników atrakcyjności jest wiele, jednym z najważniejszych okazuje się zaś atrakcyjność słowa pisanego. Wyszukiwarki coraz częściej przywiązują dużą wagę nie tylko do tego, ile osób odwiedziło daną stronę. Ważne jest dla nich również to, jak dużo czasu spędzają na niej goście. Jeśli wiec decydujemy się na treść atrakcyjną dla czytelników mamy gwarancję, że wyszukiwarki internetowe zauważą nas same. Innym atutem dobrych tekstów jest ich naturalność.

Osoby, które je czytają nie powinny zastanawiać się nad tym, czy pisał je człowiek, czy maszyna, a przecież jeszcze jakiś czas temu można było mieć co do tego spore wątpliwości. Problem leżał, przynajmniej po części, w samych wyszukiwarkach internetowych, ich algorytmy nie dostrzegały bowiem kontekstu. Na szczęście, dziś mamy do czynienia ze znacznie większym ich zaawansowaniem, nieustanne powtarzanie słów kluczowych coraz rzadziej może być uważane za gwarancję sukcesu. Tworząc tekst, który ma zainteresować czytelników warto pamiętać i o tym, że na początku dwudziestego pierwszego wieku mają oni coraz więcej obowiązków i coraz mniej czasu.

co to jest content marketingDostęp do informacji jest dla nich ważny, nie mniej istotne jest jednak i to, aby wspomniane informacje mogły być maksymalnie szybko przyswajane. Długi tekst, który cechuje jednolitość może być niezwykle wartościowy, zwarta forma uniemożliwia jednak szybkie dotarcie do potrzebnych informacji. Warto zatem stawiać na akapity i śródtytuły, linki, cytaty, tabele, ramki oraz różnego rodzaju wyróżnienia. Algorytmy wyszukiwarek reagują bardzo pozytywnie na tego rodzaju rozwiązania, nie mniej istotne jest jednak i to, że są one wysoko cenione i przez samych czytelników. Ci ostatni coraz częściej dostrzegają zresztą, że content to nie tylko treść. Nowe czasy otwierają nowe możliwości, nie warto więc rezygnować ani ze zdjęć, ani z prezentacji wideo. Elementy multimedialne wcale nie są postrzegane jako rozwiązania atrakcyjne wyłącznie dla ludzi młodych. Nie wolno też ignorować nowych cech Internetu, w tym zwłaszcza jego społecznościowego charakteru. W sieci warto zrywać z konwencją i opowiadać się nawet za tymi tezami, które są dość kontrowersyjne. Tekst linkowany, udostępniany na portalach i komentowany pracuje przecież na sukces naszego serwisu.